Hem

Gustaf Ridderstolpe, SFRO


2019 firar MHRF 50 år. Under året berättar våra samarbetspartners om hur de ser på vår relation och det fordonshistoriska kulturarvet. Här är det Gustaf Ridderstolpe, ordförande i Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation, som berättar om sin syn på samarbetet och det fordonshistoriska kulturarvet. 

 


Hur ser du på samarbetet mellan SFRO och MHRF?

 

SFRO ser samarbetet som en bra plattform för att knyta ihop fordonsintresset på en bred bas, för att kunna göra det bästa i framtiden för vår hobby.



Vad är det som driver folk till att bygga om och bygga egna fordon?

 

Vill man bygga om sitt fordon beror det ofta på "användarmöjligheten”. Man vill kunna bruka sitt fordon på ett enklare sett. Sedan är det förstås trender som styr, speciellt när det gäller s k Street Rods.



Vad betyder den fordonshistoriska rörelsen för dig?

 

Det är en mycket viktig del av vårt samhälle för att kunna bevaka de konstigheter som ibland kommer från våra makthavare. Eftersom ni på MHRF är avlönade av oss (som är med i en förening som stödjer er) så har ni mer tid att utföra ert jobb åt oss.


Hur ser du på MHRFs roll i dag och i framtiden?

 

MHRF har en viktig roll om vi ska kunna fortsätta att bruka våra fordon.



Om du fick välja ett historiskt fordon vilket skulle det bli och vad har du hemma i garaget?

 

Val nr 1: Delahaye 165 M - 1939.

Har dessa historiska originalbilar: T-Ford 1921, MGB GT -71, VW Buss -75 och -66, Pontiac Firebird cab -68, Opel Rekord -64.


Har dessa ombyggda och amatörbyggda: T-23 Hot Rod, Chevrolet -47, VW/MG TD -66.


Malin Erlfeldt, kanslichef

Kalendarium - Interna evenemang

På mhrf.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?