Lennart luftar gärna sina många motorcyklar. Denna gång bar det av till Glasberga i Södertälje på en av sina Velocette;
– Just engelska Velocette är jag speciellt intresserad av. Denna är en MSS från 1968.
Arbetar med handläggning och utveckling av MHRF-försäkringen sedan 2015 och brinner för att vår försäkring ska vara det självklara valet för samlarfordon genom bra produkter och kundservice. Jag är civilingenjör i maskinteknik, började som trainee på Scania och blev chef inom utveckling. Gick vidare till AGA Gas och arbete med teknisk försäljning för att sedan fortsätta som chef inom marknadsplanering och IT. Därefter var jag IT-konsult i olika roller under 17 år hos WM-data/CGI.
Jag har varit aktiv i rörelsen sedan tonåren, i snart 50 år, framförallt med motorcyklar. Förutom de egna fordonen har jag varit aktiv i styrelse, redaktionskommitté och som skribent, huvudsakligen i Motorcykelhistoriska klubben där jag numera är hedersmedlem. Har även suttit i Motorhistoriska Riksförbundets styrelse och är numera sekreterare i Bertil Lindblad stiftelsen.
Har ett 15-tal engelska, belgiska och svenska motorcyklar varav hälften är körklara. Har även två bilar, en körklar Ford A och en Packard under renovering, båda från 1930. Andrabilarna i familjen, Volvos från 1990-talet, är snart samlarbilar de också.
Lennart luftar gärna sina många motorcyklar. Denna gång bar det av till Glasberga i Södertälje på en av sina Velocette;
– Just engelska Velocette är jag speciellt intresserad av. Denna är en MSS från 1968.