Försäkringsalternativ Årlig försäkringskostnad Antal prisbasbelopp Totalt försäkringsbelopp
Helförsäkring information
Rullande renovering information
Avvikande detaljer/utförande information
Uppställningsförsäkring information
Renoveringsförsäkring information

Blivande klassiker information
Korttidsförsäkring information
Lagerförsäkring information
Flermopedsförsäkring information

Extra prisbasbelopp information
Mellan 2 - 8 Per 2 pbb 125 kr
Mellan 10 - 30 Per 2 pbb 170 kr
Mellan 32 - 96 Per 2 pbb 240 kr

MHRF reserverar sig för eventuella felskrivningar.

Gotlands landshövding delade ut pris i Kultur på väg

[2010-09-22 13:33] Tävlingen Kultur på väg, bästa arrangemang på den Motorhistoriska dagen 6 juni, togs i år hem av Gotlands Veteranbilklubb som i samarbete med flera andra föreningar på Gotland ordnade Motorhistoriska dagen på Lojsta Slott den 6 juni. Prisutdelningen kunde ske torsdagen den 8 juli, mitt under den hektiska Almedalsveckan i Visby. Landshövdingen Cecilia Schelin Seidegård och Kommunalrådet Eva Nypelius (c) delade ut diplom och pokal till klubbens ordförande Rune Larsson. Det goda samarbetet mellan Gotlands Veteranbilklubb och andra föreningar på Gotland som MCHK Gotland, SHRA och Lojsta hembygdsförening gav ett stort gensvar på ön den 6 juni. – Det goda samarbetet mellan olika kulturhistoriska föreningar och andra aktörer är något som Gotlänningar är mycket bra på, det ger fler bättre och upplevelser liksom det öppnar nya möjligheter att visa upp vårt gemensamma kulturarv, sade Landshövdingen i sitt korta tal, efter det att hon läst upp tävlingsjuryns motivering till förstapriset i Kultur på väg. Motorhistoriska Riksförbundets ordförande Peter Edqvist och generalsekreterare Jan Tägt passade på att också lyfta fram det forsknings- och dokumentationsarbete som enskilda utför för ökad kunskap om vår fordonshistoria. Till Cecilia Schelin Seidegård och Eva Nypelius överlämnade de ett exemplar var av Bengt Brolins bok Gotlands Motorcykelhistoria och MHRF:s till 40-årsjubileet utgivna verk Kultur på väg – den fordonshistoriska rörelsen i Sverige. Carl Zeidlitz, kanslisekreterare MHRF  Bild: fr.v Rune Larsson, Eva Nypelius och Cecilia Schelin Seidegård vid prisutdelningen i Visby. Foto Jan Tägt. Kontakta MHRF:s kansli för högupplöst bild fri för publicering.

MHRF möter vägtrafikregisterutredningen

[2010-09-22 13:22] Motorhistoriska Riksförbundet möter vägtrafikregisterutredningen för att ge sin syn.Motorhistoriska Riksförbundets vice ordförande Anita Karlén träffade enmansutredaren Anders Engdahl den 21 oktober 2009 tillsammans med Georg Magnusson, Carl Zeidlitz och Jan Tägt, alla från MHRF, för att lägga fram sin syn på nuvarande lag och förordning. Bakgrunden till utredningen är att Vägverket pekat på en rad problem med nuvarande lag och förordning till exempel vid direktåtkomst, sökbegrepp, samordning och rättelse av uppgifter i vägtrafikregistret. Motorhistoriska Riksförbundet fick tillfälle att utveckla det remissvar vi tillställt utredningen i början av 2009. Inlaga finns att läsa via länken här intill. Jan Tägt, generalsekreterare MHRF