På jobbet ville du vara en Ferrari, i mina ögon är du en Saab. /Karl

Egentligen har det varit 14 unika saker med MHRF-försäkringen

Francisco Vall har gått i pension. Han har under sina fem år på MHRF varit avgörande för att förtydliga, vässa och lyfta MHRFs försäkringslösning som är ensam i sitt slag!

Klicka på bilden för en större version!

Fem år går fort.

Fem år går fort. Men med tanke på hur mycket Francisco Vall åstadkommit under sin tid på Motorhistoriska Riksförbundet kan man fråga sig hur de ens räckte till. Han har varit avgörande för att förtydliga, vässa och lyfta MHRFs försäkringslösning som ju är ensam i sitt slag!

Avtackades i dagarna två

Francisco avtackades i dagarna två, första gången i måndags i anslutning till styrelsens och kansliets framtidsmöte. Efter ett tacktal överräckte MHRFs förbundsordförande Kurt Sjöberg en gåva från förbundet som Francisco själv hade önskat: en donation till Operation Smile på 1 000 kronor. Även MHRFs kanslichef Malin Erlfeldt höll ett tacktal och överräckte därefter en specialgjord annons (se bilden intill) som sammanfattar Franciscos tid på MHRF-försäkringen.

I går tisdag hade personalen en egen avskedsfest i kansliets möteslokaler. Konferensbord- och stolar fick ge plats för Gelleråsens racingbana i Scalextricformat och spanska delikatesser på fat och i glas (tack Francisco!) samt avskedstårta och presenter från kollegorna: en Pegaso Z102 Berlinetta Touring från 1953, två flaskor Serge Pierlot á Ambonnay och en Saab-färggroda. Färg? Bright Champagne.

Göran Schüsseleder kommunikatör MHRF

Klicka på bilden för en större version!

Trångt på finhyllan

Nytillkommen på finhyllan en Pegaso Z102 Berlinetta Touring 1953 (överst till höger).

Övriga bilar är Volvo Amazon 121 1967, röd Ferrari 250 Testa Rossa 1958 Ponton Fender, svart Ferrari 250 Testa Rossa 1957 Ponton Fender, vit Ferrari 250 Testa Rossa 1958 Lucybelle II, Le Mans. Där bilen kom på sjunde plats 1958. Förarna var Ed Hugus, bilens ägare, och Ernie Erickson. Namnet Lucybelle II har lånats från bilägarens yacht. Förarna båda från USA.

Sist, men inte minst, Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut-Coupé 1955. Denna måsvinge var Rudolf Uhlenhauts, chefsingenjören på Mercedes-Benz, egen bil. Lägg märke till den blåa klädseln i stället för den röda i standardutförande. Han hade två bilar som tjänstebilar varav den ena finns på Mercedes-Benz Museum och den andra visas av och till i enstaka toppklassevenemang.

Francisco Vall nybliven pensionär

Dela gärna detta inlägg:

Lämna en kommentar

Lämna en kommentar

Lämna en kommentar