Nordens största motorshow – Custom Motor Show – intar traditionsenligt Elmiamässan i påsk. Precis som tidigare år är C-hallen vikt åt det rullande kulturarvet och i år blir det åter fokus på Restoration Show med massor av fordon som det kommer att mekas på live under påskhelgen.
Motorhistoriska Riksförbundet mekar förstås på plats! Rättare sagt förbundsekonomen Lennart West och ledamoten Anders Albihn från styrelsen och förbundets kommunikatör Göran Schüsseleder (skrolla ned för att se deras fordon!). Och så kommer vi att vara några till i montern, utöver att hjälpa till kommer vi att prata om MHRF-försäkringen och senaste nytt om ELV – End of Life Vehicle.
Meka i hall C!
Väl mött på Elmia i påsk! Vill även du meka i hall C? Gör som MHRF och anmäl dig via Verktygsboden.
Karl Ask verksamhetschef MHRF
Anmälan till Restoration Show 2025
Under Custom Motor Show på Elmia i Jönköping, 18–21 april 2025, bjuder Verktygsboden in till en inspirerande miljö där kompisgäng eller klubbar ges möjligheten att bygga på sina egna projekt live. Ta chansen och ansök för att bli en av deltagarna.
Klicka här, eller på bilden, för att anmäla dig eller din klubb!
MHRF på Elmia 2024
Inför en rekordpublik på Elmia, med drygt 97 000 besökare under påskhelgens fyra dagar, blev Restoration Show 2024 en succé när arrangören Fabas, tillsammans med Motorhistoriska Riksförbundet och Verktygsboden samt tidningarna Klassiker och Wheels Magazine, hade lyft nivån på Restoration Show ytterligare ett snäpp. På bilden Motorhistoriska Riksförbundets verksamhetschef Karl Ask och verktygsbodens VD Lars Edwardsson i samarbete även under huvarna.
Klicka här, eller på bilden, för att se fjolårets succé!
Volvo ”Valp” personlastterrängbil C 202, 1978
Mycket elektriskt som ska kollas och göras om på Valpen. Dessutom behöver alla smörjpunkter ses över. Och om jag inte får ordning på kylningen så kan jag behöva byta kylare. Rätt omfattande jobb med andra ord!
Anders Albihn ledamot i styrelsen MHRF och ägare
Velocette Viper 1961
Har tänkt göra min Velocette Viper 1961 körklar, den har stått 7-8 år och en del behövde åtgärdas redan då. Den är delvis demonterad nu, tank och sadel med mera. Ska göra en del på motorn, byta bakdäck med mera samt återmontera allt och förhoppningsvis provstarta.
Bilderna är från senast den kördes.
Lennart West förbundsekonom MHRF och ägare
Chevrolet Styleline DeLuxe 2102 1952
Bilen ska fixas inför MHRF-försäkringens tioårskontroll innebärande:
- Fixa klart elkonvertering till 12 V (få tankmätare, instrument- och annan belysning att fungera)
- Montera sparklådelister samt främre grusplåtskydd
- Montera vindrutetorkarspolarburk
- Montera överdragsklädsel
- Försöka trolla bort bucklor och allmän lackbättring
- Polering
Göran Schüsseleder kommunikatör MHRF och ägare
Lämna en kommentar